Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ


 

Η βασική αρχή του Joseph Pilates ήταν ότι για να έχει κανείς την καλύτερη σωματική υγεία, πρέπει να είναι σε κατάσταση εξαιρετικής ψυχικής υγείας και αντίστροφα, γι' αυτό η μέθοδος Pilates είναι τόσο σωματική όσο και πνευματική.

Η μέθοδός του επικεντρώνεται στον έλεγχο, την αναπνοή, τη ροή και τη συγκέντρωση. Στην πραγματικότητα, ο Pilates αρχικά ονόμασε τη μέθοδό του Contrology, την επιστήμη του ελέγχου.

Από τότε που αναπτύχθηκε η μέθοδος Pilates στη Γερμανία στις αρχές του 20ου αιώνα, έχουν περάσει σχεδόν 100 χρόνια. 100 χρόνια έρευνας εξέλιξης και τροποποίησης της τεχνικής και της μηχανικής του σώματος, Πολλοί πιστεύουν ότι το Pilates θα έπρεπε να διδάσκεται χωρίς παραλλαγή ή τροποποίηση, όπως το δίδαξε ο ίδιος ο J. Pilates.

Άλλοι, όπως η Moira Stott ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση.

Η Moira ήταν χορεύτρια αλλά έπρεπε να αποσυρθεί όταν ήταν 24 ετών λόγω χρόνιων τραυματισμών στα πόδια. Πήγε στη Νέα Υόρκη και ξεκίνησε Pilates με τη Romana Kryzanowska, μια μαθήτρια του Joseph Pilates. Διαπίστωσε ότι το παραδοσιακό Pilates δεν ακολουθούσε τις εξελίξεις που υπήρχαν στον τομέα του χορού σε σχέση με το σώμα και την τεχνική. Εκείνη την εποχή γνώρισε τον μετέπειτα σύζυγό της Lindsay Merrithew.

Η Moira Stott και ο Lindsay Merrithew πέρασαν χρόνια βελτιώνοντας την κλασική μέθοδο. Συνεργάστηκαν με μια ομάδα φυσιοθεραπευτών, γιατρών και επαγγελματιών στο χώρο της φυσικής αγωγής και φυσικής αποκατάστασης. Διατήρησαν τις βασικές αρχές της μεθόδου που περιλαμβάνουν την αναπνοή, τη συγκέντρωση και τη ροή της κίνησης.

Με πολύ αγάπη και σεβασμό τόσο προς την αρχική μέθοδο όσο και προς τον ιδρυτή της έφτιαξαν την νέα μέθοδο Pilates εκσυγχρονίζοντας και βελτιώνοντας την από την αρχική της μορφή.

Η νέα μέθοδος ονομάστηκε STOTT PILATES®.

 
 

Η μεγάλη διαφορά των δυο μεθόδων είναι η διαφορετική προσέγγιση για την θέση της λεκάνης. Η κλασσική μέθοδος έχει σαν δεδομένο ότι η θέση της λεκάνης πρέπει να είναι πάντα σε οπίσθια κλίση (με την μέση πατημένη στο πάτωμα) για προφύλαξη της μέσης κατά την διάρκεια των ασκήσεων.

Η μέθοδος STOTT ενθαρρύνει την διατήρηση της φυσικής θέσης της λεκάνης επιτρέποντας στους μύες να βρίσκονται ομοιόμορφα και στις δύο πλευρές του σώματος, οδηγώντας έτσι σε ισορροπία μεταξύ αγωνιστή και ανταγωνιστή μυός και μεταξύ δύναμης και ευλυγισίας.

Στηρίζει όλο το ασκησιολόγιο της σε δύο θέσεις λεκάνης:

1) Την θέση Neutral (φυσική θέση της λεκάνης σε όλες τις ασκήσεις ΕΦΟΣΟΝ δεν υπάρχει αδυναμία από τον ασκούμενο να την διατηρήσει καθ’ όλη την διάρκεια σταθερή και ακίνητη).

2) Την θέση Imprint (οπίσθια κλίση της λεκάνης, δημιουργεί καλύτερη συνειδητοποίηση στον ασκούμενο με αδυναμία στους κοιλιακούς και του μαθαίνει να ελέγχει καλύτερα τον πυρήνα του σώματος).

Ακόμα και αυτός που δουλεύει σε θέση imprint σε αρχάριο επίπεδο πρέπει σιγά σιγά να αποκτήσει δύναμη και κατανόηση και να καταφέρει να δουλέψει σε neutral τις περισσότερες ασκήσεις.

Tο "κλασικό Pilates" ακολουθεί το ρεπερτόριο όπως το σχεδίασε αρχικά ο Joseph Pilates χωρίς καμία τροποποίηση και με την ίδια ακριβώς σειρά κάθε φορά.

Η μέθοδος STOTT, λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά μυοσκελετικά προβλήματα των ασκούμενων, μέσα στο ασκησιολόγιο της περιέλαβε παραλλαγές που να προσαρμόζονται σε κάθε ανάγκη. Δημιούργησε σωστές συνθήκες υποστήριξης έτσι ώστε να βοηθήσει άτομα με προβλήματα στην οσφυϊκή χώρα, στην πλάτη, σε αρθρώσεις, εγκύους κτλ. Χρησιμοποιεί μικρά εξαρτήματα (arc barrel, ring, cushion, λάστιχα κ.α) πέραν των βασικών οργάνων για να στηρίξει τον ασκούμενο και να δημιουργήσει συνειδητοποίηση και επίγνωση για τον τρόπο που πρέπει να μάθει κανείς να γυμνάζεται βάση των προσωπικών του αναγκών και προβλημάτων. Δημιούργησε ένα μεγαλύτερο ασκησιολόγιο με περισσότερες επιλογές βάση των αναγκών του κάθε σωματότυπου.

Το STOTT PILATES® δεν είναι μόνο μια πιο σύγχρονη - μοντέρνα εκδοχή της κλασικής μεθόδου Pilates. Το STOTT PILATES® είναι μια από τις ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές μεθόδους. Επικεντρώνεται στις ικανότητες, αδυναμίες, προβλήματα του κάθε ασκούμενου ξεχωριστά και με καταρτισμένους δασκάλους βοηθάει στο να τα κατανοήσουν και να τα δουλέψουν με τον πιο σωστό και ασφαλή τρόπο. Να δημιουργήσουν με λίγες και σωστές επαναλήψεις, έναν δυνατό πυρήνα, πλήρη έλεγχο του σώματος και μια ισχυρή σύνδεση μυαλού και σώματος. Αυτό δηλαδή που ο Pilates έλεγε για την μέθοδο του... MIND AND BODY CONTROL!